دوره دانش افزایی با عنوان" توسعه فوتبال پایه،‌ انتقال بازیکنان پایه به بزرگسالان و بدنسازی در فوتبال پایه"

دوره دانش افزایی با عنوان" توسعه فوتبال پایه،‌ انتقال بازیکنان پایه به بزرگسالان و بدنسازی در فوتبال پایه"

تعداد بازدید:۲۹۲
دوره دانش افزایی با عنوان" توسعه فوتبال پایه،‌ انتقال بازیکنان پایه به بزرگسالان و بدنسازی در فوتبال پایه"

دوره دانش افزایی با عنوان" توسعه فوتبال پایه،‌ انتقال بازیکنان پایه به بزرگسالان و بدنسازی در فوتبال پایه" ساعت 8صبح الی 15 روز پنجشنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه 1403 در محل دانشکده بیمه اکو با حضور دانشجویان  و سایر علاقه مندان برگزار گردید.  

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی و سرود دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شد. ابتدا، دکتر فرزاد غفوری در سخنان کوتاهی ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و شرکت کنندگان، هدف از برگزاری این گونه دوره ها را تحکیم پیوند صنعت و دانشگاه عنوان کردند. ایشان حضور بزرگان فوتبال دانشگاه علامه طباطبایی را فرصت مناسبی برای هر دو حوزه ورزش و دانشگاه دانستند. دکتر غفوری همچنین دوره دانش افزایی را آغاز سلسله همایشهای مشترک با بدنه اجرایی ورزش خواندند و اظهار امیدواری کردند دوره های بعدی با دیدگاه تخصصی و سلسله وار برگزار شوند و به رفع مشکلات این حوزه منجر شوند.

 

 نخستین مدرس جلسه، استاد مجید جلالی، با موضوع "توسعه فوتبال و تمرینات اختصاصی فوتبال پایه(تکنیک و تاکتیک فردی، گروهی، تیمی)" بودند. ایشان در ابتدای کلاس اظهار داشتند، متاسفانه رابطه بدنه اجرایی ورزش و دانشگاهها مطلوب نیست و  برگزاری دوره های مشترک دانشگاه و حوزه ورزش یکی از اقدامات مهم است که باید بیشتر انجام گیرد و اقدام دانشگاه علامه طباطبایی در پیوند عملیاتی باورزش را ستودند. استاد جلالی تنها راه توسعه ورزش را نگرش علمی دانستند و برگزاری این دوره را تحولی در پیوند فوتبال و دانشگاه تعبیر کردند. موضوع مورد تدریس ایشان اصول آموزش فوتبال پایه بود که در آن به سنین آموزش اصولی و اهمیت آناتومی، ذهن، درک و هوش، مهارت و سبک بازی بازیکنان ودر اخر به نقش سبک بازی،  لذت بردن از آن  و اموزش دادن به عنوان عومل مهم اشاره کردند.

در ادامه این گردهمایی دکتر قربانعلی پور در مورد برنامه 6 هفته ای آماده سازی برای تیم های پایه مطالبی ارائه کردند و سپس از سیکل هفتگی و برنامه تمرین و استراحت و اردوهای 2 روزه بعد از تمرینات سخت که برای روحیه بازیکنان خیلی مهم است صحبت کردند و تمریناتی برای کنترل ضربان قلب ارائه دادند.

در جلسه بعد از ظهر، دکتر جوانمردی  راهکارهای انتقال فوتبالیست های پایه از سطح مبتدی به حرفه ای تدریس کردند و از اینکه فوتبال به یک صنعت تبدیل شده است اشاره کردند و با پرداختن به سبک زندگی حرفه ای ها و مشکلات عقب ماندن ورزش در ایران سخنان خودشان را به پایان رساندند.

 در پایان به 3 مدرس از طرف دانشگاه علامه طباطبایی تقدیر نامه تقدیم شد.  از ریاست محترم دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین تلاشها و همکاریهای صمیمانه جناب آقای دکتر بلوچی و دکتر زارعیان، رییس و معاون محترم دانشکده تربیت بدنی و همکاران اجرایی دانشکده تربیت بدنی و دانشکده بیمه اکو برای میزبانی همایش تشکر و قدردانی شد.

کلید واژه ها: فوتبال فوتبال پایه ورزش توسعه فوتبال انتقال بلزیکنان پایه


نظر شما :