نشست نقد کتاب اخلاق در ورزش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

نشست نقد کتاب اخلاق در ورزش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۱۸۶ اخبار و رویدادها اخبار و اطلاعیه های آموزشی
تعداد بازدید:۲۸۱۴
نشست نقد کتاب اخلاق در ورزش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
نشست نقد کتاب اخلاق در ورزش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

    نشست نقد کتاب اخلاق در ورزش با حضور مؤلفان ، ناقدان و اساتید و دانشجویان در روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه 97 در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد. ناقدان کتاب آقای دکتر سجاد احمدی زاد از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد اصلانخانی استاد بازنشسته و مشاور دانشکده تربیت بدنی، خانم دکتر زهرا پورآقایی و آقای دکتر مرتضی طیبی بودند. و مؤلفان کتاب خانمها دکتر فرشته شهیدی، دکتر زهرا سلمان، دکتر مینو باسامی، دکتر سارا کشکر و آقایان دکتر جواد شهلائی، دکتر بختیار ترتیبیان، دکتر رضا صابونچی، دکتر حمید قاسمی، دکتر محمد پورکیانی، دکتر محمد خبیری، دکتر غلام علی کارگر حضور داشتند.
    در ابتدای برگزاری نشست نقد کتاب آقای دکتر کارگر رئیس دانشکده و یکی از مؤلفان کتاب ضمن خوشامدگویی به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت پژوهش و انجام کار تیمی در حوزه پژوهش در دانشکده تربیت بدنی پرداخت و سپس کارگاه نحوه نقد کتاب و شاخص های ارزیابی کتاب توسط آقای دکتر حمید قاسمی ارائه شد و سپس ناقدان کتاب در خصوص جنبه های مثبت و جنبه های قابل بازنگری کتاب مطالبی ارائه کردند. از نظر ناقدان، مهمترین جنبه های مثبت کتاب از نظر ناقدان، عبارت بود از  منبع درسی مناسب و منحصر به فرد بودن کتاب، روان نویسی، یک دستی نگارش مطالب و امکان برقراری آسان محتوای کتاب با مخاطب، حضور تیمی از متخصصان علوم ورزشی با گرایش های علمی متفاوت در کنار هم در زیر چتر اخلاق ورزش که برای اولین بار در علوم ورزشی اتفاق می افتاد و همچنین گستردگی مطالب و امکان پوشش سرفصلهای درس اخلاق در ورزش بود و از جمله جنبه های قابل بازنگری کتاب به همپوشانی برخی مطالب در فصول مختلف، نیاز به افزودن مطالب تکمیلی بیشتر، بازنگری ارجاعات و منابع به دلیل عدم درج برخی از آنها در متن و بخش منابع هر فصل، حجیم بودن کتاب، نزدیکی محتوایی و عنوان برخی فصول و لزوم تلفیق آنها اشاره گردید. در مجموع به نظر ناقدان، کتاب اخلاق در ورزش منبع مطالعه درسی خوب و منحصر به فردی است که در برنامه دروس دانشجویان تربیت بدنی مورد نیاز و مورد توجه است.  در پایان جلسه هر یک از مؤلفان و حضار نظرات خود را در خصوص کتاب اخلاق در ورزش ارائه کردند و سرکار خانم دکتر افروز همراهی رئیس کتابخانه دانشکده تربیت بدنی که این نشست را همراه با برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه ریزی نموده بودند، نکاتی را در خصوص جلسه نشست طرح نمودند و توجه حضار را به اهمیت مقایسه کتابهای مورد نقد با کتابهای موجود و پرداختن به آن در جلسات آتی جلب نمودند.
   کتاب اخلاق در ورزش توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1396 چاپ شده است. این کتاب توسط 30 نفر از اعضای هیئت علمی گرایش های مختلف علوم ورزشی دانشگاه های سراسر کشور نوشته شده است و مسئولیت مدیریت، گردآوری و ویراستاری و روان خوانی آن بر عهده سرکار خانم دکتر سارا کشکر و آقای دکتر غلام علی کارگر بوده است. در بخش اول کتاب پیشکسوتان علوم ورزشی نظرات خود را در خصوص اخلاق در جامعه ورزش ایران به یادگار گذارده اند و همچنین پیشگفتار این کتاب توسط دکتر محمد سلیمی نگاشته شده است.















نظر شما :