ساخت ماکت‌های ورزشی به دست دانشجویان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

ساخت ماکت‌های ورزشی به دست دانشجویان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۴۷۷ اخبار و رویدادها اخبار و اطلاعیه های آموزشی
تعداد بازدید:۵۳۳۷
ساخت ماکت‌های ورزشی به دست دانشجویان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
ساخت ماکت‌های ورزشی به دست دانشجویان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

به گزارش عطنا، در این نمایشگاه که ۴ تیرماه برگزار شد، دانشجویان دست‌ساخته‌های خود از اماکن مختلف ورزشی شامل زمین فوتبال، فوتسال، استخر، زمین تنیس، بیلیارد، پارک بازی مخصوص کودکان و مواردی از این قبیل را به نمایش گذاشتند.

دکتر غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی که از این نمایشگاه بازدید می‌کرد، گفت: در دانشکده ما رشته‌ای به صورت تخصصی با عنوان «اماکن ورزشی» در سطح کارشناسی‌ارشد، دانشجو می‌پذیرد که باید بر اساس موضوع درس و همچنین بهترین الگوهایی که از ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی می‌گیرند، یک شبه ماکت طراحی کنند.

دکتر جواد شهلائی‌باقری، دانشیار گروه آموزشی مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، گفت: می‌توانیم با کاربردی کردن درس‌ها، دانش و اطلاعات خود را به بهترین شکل ممکن به دانشجویان منتقل کنیم.

دکتر سارا کشکر، دانشیار رشته آموزشی مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی و مدرس درس توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نیز گفت: هدف از این درس این است که دانشجویان با مدیریت اماکن ورزشی بر اساس استاندارهای روز آشنا شوند.

زیبا رمضانی و مرضیه پورنگ دو دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش اماکن ورزشی در این نمایشگاه، ماکت خود با عنوان وزرشگاه فوتبال ۶۶ هزار نفری پرواز آسمان را ارائه کردند.

این ماکت به پیشنهاد خانم رمضانی که خود اهل یاسوج است، ساخته شده است، وی در این زمینه گفت: از اواخر سال گذشته و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۶۶ مسافر پرواز هواپیمایی آسمان که در کوه دنا سقوط کرده بودند، این ماکت را به همراه همکلاسی‌ام ساختم که فرآیند تکمیل آن نزدیک به ۴ ماه به طول کشید.

زمین مسابقه تنیس که از وزرشگاه این رشته در ملبورن استرالیا الگوبرداری شده بود که توسط حسام رشیدی و رضا حاجی‌بابایی ساخته شده است.

به گفته رشیدی، از اسفندماه سال گذشته شروع به طراحی و ساخت این ماکت کرده‌اند که در آن فضاهایی همچون زمین تنیس، محل استقرار داور، میز مخصوص برگزار کنندگان و سکوی تماشاچیان تعبیه شده است.

سالن ژیمناستیک، الگو گرفته شده از المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز ماکتی بود که فاطمه رضایی و توحید آقایی در این نمایشگاه ارائه کرده بودند که در مدت دو هفته طراحی و ساخته شده بود.

زمین چمن فوتبال ۷۰ هزار نفری با الگوگیری از ورزشگاه الدترافورد منچستر یونایتد توسط ناصر اشرف و محمدرضا جدی، زمین بازی کودکان توسط امیر انصاری و پریسا ساریخانی، استخر آموزشی مبتدیان توسط زهرا اسدی و فاطمه دانشگر، باشگاه بیلیارد توسط سجاد قاسم‌پور و میلاد عبدالرحمانی و زمین تنیس خاکی توسط امیر جیران‌پور و پیمان اسداللهی طراحی و به نمایش گذاشته شدند.

گفتنی است، دکتر سارا کشکر، دانشیار رشته آموزشی مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی و مدرس درس توسعه و تجهیز اماکن ورزشی این دانشگاه است که دانشجویان او در ترم دوم تحصیلی ۹۷-۹۶ دست‌ساخته‌های خود از اماکن ورزشی را در قالب یک نمایشگاه ارائه دادند.


نظر شما :