محدثه معلم

محدثه معلم

عنوان پایان‌نامه

تاثیر یادگیری مشارکتی در کلاس های تربیت بدنی بر عملکرد، اعتماد به نفس و لذت از فعالیت بدنی



    دانشجو محدثه معلم در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ ، به راهنمایی احسان زارعیان ، پایان نامه با عنوان "تاثیر یادگیری مشارکتی در کلاس های تربیت بدنی بر عملکرد، اعتماد به نفس و لذت از فعالیت بدنی" را دفاع نموده است.


    دانشجو
    محدثه معلم
    استاد راهنما
    احسان زارعیان
    استاد مشاور
    زهرا سلمان
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    تربیت بدنی و علوم ورزشی
    شماره ساختمان محل ارائه
    ۶۶
    نام کلاس محل ارائه
    اتاق شورا[۲۷]
    شماره کلاس محل ارائه
    ۱۰۵
    تاریخ دفاع
    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    ساعت دفاع
    ۱۰:۰۰

    چکیده
    با توجه به نتایج مثبت یادگیری مشارکتی بر عملکرد دانش آموزان و نیز با توجه به اهمیت رشد روانی و رشد ویژگی­های شخصیتی نظیر اعتماد به نفس و نقش حساس و تاثیرگذار مدرسه در شکل دهی این ویژگی های شخصیتی و با توجه به عدم وجود پژوهش های کافی در زمینه ارتباط رویکرد یادگیری مشارکتی و رشد ویژگی های روان شناختی خصوصا اعتماد به نفس و نیز تاثیر رویکرد یادگیری مشارکتی بر میزان لذت از فعالیت بدنی و تمایل به مشارکت دانش اموزان در فعالیت بدنی پایان نامه حاضر قصد آن دارد که تاثیر یادگیری مشارکتی در آموزش مهارت پنجه والیبال در کلاس های تربیت بدنی بر عملکرد و میزان اعتماد به نفس و لذت از فعالیت بدنی دانش آموزان دوره متوسطه را بسنجد. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی است که به روش کمی با پیش آزمون و پس آزمون صورت گرفته است و هدف نهایی آن بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر عملکرد و اعتماد به نفس و لذت از فعالیت بدنی منحصرا در کلاس های ورزشی است و این پژوهش در زمینه مهارت پنجه والیبال است. این پژوهش منحصرا در گروه سنی ۱۳ تا ۱۶ سال و با دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه در شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اجرا شده است. نتایج تحقیق نشان داد که عملکرد و نیز اعتماد به نفس و لذت از فعالیت بدنی دانش‌آموزانی که تحت یادگیری سنتی بوده‌اند به نسبت یادگیری مشارکتی در حد قابل توجهی نبوده است در حالی که دانش‌آموزان تحت یادگیری مشارکتی در چارچوب معیارهای تعیین شده دارای ویژگی های بهتری در کلاس بودند. اهمیت یادگیری مشارکتی فراتر از بهبود آموزش، افزایش پیشرفت دانش آموزان و مولدتر کردن کار

    معلمان است، اگر چه این فعالیت ها نیز در جای خود بسیار ارزشمند هستند.  

    Abstract
    The positive results of cooperative learning on students' performance, and also considering the importance of psychological growth and the growth of personality traits such as self-confidence and the sensitive and influential role of the school in shaping these personality traits, and considering the lack of sufficient research on the relationship between the cooperative learning approach and the growth of psychological traits, especially self-confidence, and the effect of the cooperative learning approach on the level of enjoyment of the physical activities, the present thesis aims to measure the effect of cooperative learning in teaching volleyball overhead pass skills in physical education >although these activities are also very valuable in their own right